Akademia młodego piłkarza, czyli o pomysłach na biznes?

Zasady funkcjonowania Akademii Młodego Piłkarza

Jak grzyby po deszczu wyrastają w całej Polsce akademie młodego piłkarza, jest to forma klubów sportowych dla najmłodszych, gdzie dzieci już od piątego roku życia mogą uczęszczać w treningach piłki nożnej. Dzieci podzielone są na grupy wiekowe, niekiedy również wydzielane są drużyny chłopców i dziewczyn, czasem zaś grają oni wspólnie. Spotykają się kilka razy w tygodniu na treningach piłkarskich oraz rywalizują z innymi drużynami z innych klubów czy w obrębie jednego klubu, ale z innej miejscowości. Rodzice w zamian opłacają miesięczne „czesne” oraz zobowiązują się do zakupu stroju. Lekcje prowadzą w charakterze trenerów byli piłkarze. Jest to doskonały, cieszący się coraz większą popularnością pomysł na biznes. Zwłaszcza w kontekście rosnącego zainteresowania tą dziedziną sportową po ostatnich zwycięstwach reprezentacji Polski. Taka akademia to nie tylko kwestia miesięcznych opłat od rodziców, ale także sprzedaż strojów i akcesoriów sportowych czy koszulek kibica – rodzice przecież przychodzą na mecze i chętnie ubierają „klubowe barwy” drużyny, w której gra ich dziecko.

Inne pomysły na „sportowy” biznes

Wśród innych pomysłów na biznes związany ze sportem można wymienić prowadzenie i wynajmowanie kortów tenisowych czy boisk do squasha, golfa, etc. Jak pokazuje przykład polskiej odzieżowej marki sportowej F4, również ten rynek mimo dużej konkurencji może pomieścić jeszcze nowych graczy, wśród bardziej popularnych biznesów okołosportowych warto wymienić też siłownię czy zajęcia fitness.