Case study: poszerzenie pakietu usług firmowych

Działanie w warunkach gospodarki wolnorynkowej wymusza na firmach ciągła konieczność walki z konkurencją i poszerzania oferty swoich usług. Jeśli podmioty gospodarcze (niezależnie od branży w jakiej działają) nie będą stale ulepszały swojej oferty, to bardzo szybko pozostaną w tyle za konkurentami, a to już tylko krok od porażki biznesowej. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na poszerzenie pakietu swoich usług, istnieją różne strategie takiego poszerzenia. W zależności od silnych stron jakie charakteryzują daną firmę oraz od klientów, do których kieruje ona swoją ofertę.

1.Salon piękna nie tylko dla kobiet – niegdyś salony kosmetyczne kojarzyły się wyłącznie z żeńską klientelą, jednak duża konkurencja na rynku sprawiła, że salony piękna zaczęły poszukiwać nowych rynków i nowych klientów. Jednocześnie pojawiły się społeczne trendy, które wymuszają na mężczyznach coraz większą dbałość o swój wygląd. Połączenie tych dwóch tendencji sprawiło, że coraz więcej salonów urody ma w swojej ofercie różnego rodzaju zabiegi dedykowane dla panów.

2.Biuro księgowe, które zakłada firmy za granicą – kolejna usługa, która została niejako wymuszona przez rynek. Z jednej strony rosnąca konkurencja na rynku biur księgowych sprawia, że poszukują one coraz to nowych możliwości dotarcia do klienta i przekonania go do swojej oferty. Z drugiej duże obciążenia podatkowe przedsiębiorców oraz otwarte granice w ramach Unii Europejskiej sprawiają, że coraz więcej Polaków decyduje się na otwarcie działalności gospodarczej zagranicą. Powstają, więc biura księgowe, które oferują pomoc w zakładaniu takich firm oraz prowadzeniu dla nich księgowości taką – ofertę znajdziesz tutaj.

3.Sklep i placówka pocztowa w jednym – idziesz do sklepu i jednocześnie płacisz rachunki czy nadaje listy. To kolejny przykład na poszerzanie usług sklepowych. W tym przypadku jednak jest to w dużej mierze wywołane także zakazem handlu w niedzielę. W tym dniu sklep nie może być otwarty, ale poczta tak. Właściciele sklepów zmieniają więc je w placówki pocztowe dzięki czemu mogą być one otwarte także tego dnia.

Jak widać na rynku można znaleźć wiele przykładów na poszerzanie pakietu usług oferowanych przez firmy. Niekiedy jest to dołożenie kolejnych usług w podobnym stylu, niekiedy zaś dodanie do dotychczasowego profilu działalności zupełnie nowych usług. Niezależnie od przyjętej strategii wszystkie te firmy dążą do tego samego – pozyskania klientów i pozostawienia konkurencji daleko w tyle.