Likwidacja szkód komunikacyjnych Katowice – na czym polega cały proces?

Related Post

  • No related post.

Mówi się, że wypadki chodzą po ludziach i niestety jest to prawda. Nawet jeśli stosujemy się do odgórnie ustalonych przepisów ruchu drogowego, możemy być ofiarami wypadku, które najczęściej spowodowane są chwilowym roztargnieniem kierowców na drodze lub po prostu złymi warunkami atmosferycznymi, które nie sprzyjają prowadzeniu pojazdów. Likwidacja szkód komunikacyjnych to skomplikowany proces, który wiąże się z wieloma formalnościami i terminami, których niedotrzymanie powoduje utratę roszczenia. Krótko mówiąc, jeśli nie wywiążesz się z ustalonych w procesie czynności, należne Ci odszkodowanie przepadnie. Warto więc dowiedzieć się na czym dokładnie polega proces likwidacji szkód komunikacyjnych, ponieważ tylko wtedy będziemy mieć pewność, że nasza sprawa zakończy się sukcesem.

 

Pierwszy krok – zgłoszenie szkody

Likwidacja szkód komunikacyjnych w Katowicach to proces, który składa się z kilku podstawowych kroków. Pierwszym krokiem, który rozpoczyna cały proces likwidacji szkód komunikacyjnych, jest zgłoszenie szkody. W przypadku jeśli nasz pojazd uległ uszkodzeniu, możemy wnieść o wypłacenie odszkodowania z OC sprawcy szkody. Jeśli jednak wina leży po naszej stronie, możemy wykorzystać ubezpieczenie AC. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że AC pokrywa tylko i wyłącznie szkody, które są ściśle określone podczas zakupu ubezpieczenia i zapisane w umowie. Informacje o powstałej szkodzie, czyli nasze zgłoszenie szkody, możemy przesłać na kilka sposobów tj. telefonicznie, mailowo, pisemnie lub osobiście w najbliższej siedzibie naszego ubezpieczyciela. Najlepiej dla poszkodowanego jest zgłosić szkodę jak najszybciej się da, ponieważ wtedy rzeczoznawca i ubezpieczyciel będzie mógł dokładnie ocenić szkodę, a na tym opierać będzie się wysokość odszkodowania, które zostanie nam wypłacone.

 

Drugi krok – wizyta rzeczoznawcy

Po zgłoszeniu szkody do ubezpieczyciela, likwidacja szkód komunikacyjnych na terenie Katowic rusza pełną parą! Po odebraniu naszego zgłoszenia, ubezpieczyciel nadaje naszej sprawie odpowiedni numer i przekazuje ją w ręce odpowiedniej osoby, która doprowadzi cały proces do końca. W celu wypłaty odszkodowania, rozmiar uszczerbku naszego pojazdu musi zostać określony przez rzeczoznawcę. Rzeczoznawca ma obowiązek skontaktować się z osobą poszkodowaną, w celu ustalenia dogodnego dla każdej ze stron terminu, podczas którego dojdzie do spotkania i oceny stanu pojazdu. Ważne jest abyś udostępnił pojazd rzeczoznawcy oraz ułatwił mu dokonanie oględzin, ponieważ ułatwi to cały proces. Pamiętaj, że do czasu wizyty rzeczoznawcy nie powinieneś wykonywać żadnych napraw, ponieważ wpłynie to na ocenę stanu uszkodzonego pojazdu, a co za tym idzie na ilość wypłaconych nam pieniędzy tj. odszkodowania.

 

Zakończenie sprawy – decyzja ubezpieczalni

W ten sposób dotarłeś do końca procesu likwidacji szkód komunikacyjnych. W ciągu trzydziestu dni, które liczone są od momentu zgłoszenia szkody (krok pierwszy), ubezpieczyciel podejmie decyzje o wysokości szkody oraz ustali osobę odpowiedzialną za jej stworzenie. Jeśli decyzja będzie pozytywna, odszkodowanie powinno pojawić się na Twoim koncie w ciągu trzydziestu dni roboczych.