LinkedIn dla biznesu

LinkedIn został już ze swojej definicji pomyślany jako portal społecznościowy dla ludzi biznesu, został założony w Mountain View w Kalifornii w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej w 2002 r., zaś w 2016 r. ogłoszono, że zostanie on przejęty przez firmę Microsoft. LinkedIn to portal, którego zadaniem było wspieranie budowania szerokich relacji biznesowych między przedsiębiorcami, pracownikami, rekruterami i osobami poszukującymi pracy. LinkedIn to potężne narzędzie, które pozwala o wiele bardziej efektywnie prowadzić własny biznes. LinkedIn dostępny jest zarówno w wersji tradycyjnej strony www, w wersji responsywnej oraz w wersji aplikacji mobilnej. Wszystko to dodatkowo ułatwia korzystanie z aplikacji i portalu, który posiada wiele przydatnych dla biznesu funkcji. Chcąc wiedzieć jeszcze więcej na temat możliwości wykorzystania usług oferowanych przez LinkedIn warto zajrzeć na stronę www.brandbay.pl.

Głownie dochody LinkedIn pochodzą ze sprzedaży informacji o użytkownikach portalu agencjom rekruterskim oraz marketingowcom. Nie dziwi zatem, że portal, o którym mowa postrzegany jest jako dobre miejsce na poszukiwanie pracy oraz dobre miejsce na budowanie relacji z klientem i świadomości marki. Wśród ciekawych możliwości jakie udostępnia LinkedIn warto wymienić między innymi:

JOB SEEKERjest to profil dedykowany osobą aktywnie poszukującym pracy, dzięki niemu mają one możliwość wysyłania wiadomości do rekruterów, mają dostęp do informacji kto ostatnio przeglądał ich profil oraz w momencie gdy rekruter poszukuje osób o konkretnych umiejętnościach, profile osób, które wykupiły dostęp do Job Seeker pojawiają się wyżej, niż pozostałe.

BUSSINES PLUSkonto to pozwala na wyszukiwanie osób nawet na trzecim stopniu połączenia oraz daje możliwość kontaktu z nimi. Zaletą tego konta jest również to, że można sprawdzić kto przeglądał profil do 90 dni wstecz, daje ono również dostęp do narzędzi marketingowych. To konto pozwala także wysłać 15 wiadomości InMail do osób spoza sieci kontaktów oraz daje dostęp do dodatkowych informacji.

LinkedIn to narzędzie, którego zadaniem jest przede wszystkim ułatwianie networkingu, czyli tworzenia sieci kontaktów biznesowych. Jednak ten portal społecznościowy udostępnia także wiele narzędzi dla rekruterów oraz firm, którym zależy na rekrutacji kandydatów, oddzielnym pakietem jest też pakiet dla sprzedawców, który zapewnia między innymi rekomendacje potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą danej firmy. Jak widać LinkedIn to potężne narzędzie zarówno marketingowe jak i biznesowe, które otwiera przed firmami wiele nowych możliwości, należy jedynie skutecznie te możliwości wykorzystać. Naturalnie wykorzystanie tych możliwości w dużej mierze zależeć będzie od umiejętności, doświadczenia oraz kreatywności firmy czy też osoby odpowiedzialnej w firmie za działania social media czy networking. Widząc jak potężnym narzędziem może okazać się LinkedIn warto wziąć pod uwagę działania w ramach tego portalu społecznościowego.