Strategia reklamowa firmy w mediach społecznościowych

Internet to ogromna przestrzeń, która daje możliwość różnorodnych form reklamy, które stosunkowo niewielkim kosztem, w porównaniu na przykład do reklamy telewizyjnej pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jej zaletą jest również to, że możliwe jest dotarcie do bardzo szczegółowo określonego odbiorcy, nie dziwi zatem, że wiele firm decyduje się właśnie na taką formę reklamy, jest to szczególnie istotne zważywszy, że jak pokazują badania coraz większe grono konsumentów nim dokona zakupu w sklepie stacjonarnym, najpierw sprawdza i porównuje oferty w internecie, a dopiero później wybiera określony produkt czy usługę.

Jednym z miejsc, gdzie reklama okazuje się być szczególnie skuteczna są media społecznościowe. Reklamodawcy mają pod tym względem szerokie pole manewru, mogą bowiem jako medium reklamowe wykorzystać Instagram, Twittera, Facebooka czy Snapchata. Z czego jak się okazuje jedną z bardziej efektywnych reklam jest reklama na Facebooku. Nim jednak dojdzie do stworzenia strategii reklamowej oraz konkretnej kampanii konieczne jest założenie konta firmowego na tym portalu, takie konto nosi nazwę fanpage.

Samo powstanie fanpage nie jest jednak jeszcze kluczem do sukcesu, aby spełniało ono swoją role musi być profesjonalnie prowadzone, tak aby angażowało odbiorców i pozwalało na budowanie relacji z osobami, które polubią stronę firmową. Aby mieć pewność, że konto będzie spełniało swoją rolę warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji, która zajmuje się prowadzeniem fanpage, więcej informacji na temat takiej współpracy można znaleźć na stronie – brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku.

Facebook daje wiele możliwości, które powinny zostać uwzględnione podczas tworzenia strategii reklamowej. Przede wszystkim warto wiedzieć, iż istnieje możliwość promowania całej strony, albo pojedynczych postów, które budzą największe zainteresowanie osób lubiących fanpage, bądź też na których promocji szczególnie zależy firmie, na przykład warto promować posty, w których zawarte są informacje o przecenach i rabatach, wówczas istnieje znacznie większa szansa, że spotkają się one z zainteresowaniem użytkowników Facebooka i zdobędą kolejnych fanów dla firmowej strony na Facebooku.

Warto także zastanowić się nad miejsce, w którym ma się wyświetlać reklama firmy, może ona bowiem być prezentowana w treści strony głównej użytkownika, bądź też w panelu bocznym. Google udostępnia także usługę nazywaną Audience Network, jej zaletą jest to, że treść reklamy prezentowana jest nie tylko na Facebooku, ale na także na innych stronach, w ten czy inny sposób z Facebookiem połączonych, zaletą tej usługi jest również to, że automatycznie dostosowuje ona reklamę do urządzenia, z którego korzysta użytkownik, nie ma więc potrzeby tworzenia reklam w różnych formatach.

Tworząc reklamę na Facebooku konieczne jest na początek określenie jej celu, może nim być konwersja, czyli akcje podejmowane przez użytkowników na fanpage, sprzedaż produktów i usług lub też zachęcenie do wizyty w firmie. Możliwe jest także określenie działań jakie podjąć powinni użytkownicy po wyświetleniu reklamy: powinni wejść na stronę, powinni polubić post czy też dodać komentarz, powinni obejrzeć film, zainstalować aplikację czy też pozostawić namiary na siebie.

Tym co istotne podczas tworzenia strategii reklamowej w mediach społecznościowych jest odpowiednie określenie grupy docelowej. Facebook umożliwia silne targetowanie tworzonych w jego ramach reklam, można zatem określić: wiek, płeć, lokalizację, język, którego używają odbiorcy reklamy, a także dodać cechy z kategorii: zainteresowania, dane demograficzne, zachowania lub wybrać jedną z kategorii proponowanych przez Facebooka.

Jeszcze do niedawna projektowanie strategii i kampanii na Facebooku było zadaniem stosunkowo prostym, dziś wymaga coraz większej wiedzy i umiejętności, dlatego coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z profesjonalnych usług w tym zakresie, chcąc mieć pewność, że działania prowadzone w social media przyniosą oczekiwane rezultaty.