Reklama firmy w wyszukiwarce – pierwsze kroki

Internet jako przestrzeń reklamowa

Internet to ogromna przestrzeń, która pozwala na dotarcie z przekazem reklamowym do szerokiej rzeszy odbiorców. Jest to o tyle ważne, że jak pokazują badania coraz większa liczba konsumentów przed dokonaniem zakupu w rzeczywistym sklepie, czy skorzystania z konkretnych usług, sprawdza ofertę w sieci, dokonuje porównania cen czy zapoznaje się z opiniami innych użytkowników. Jest to powód dla, którego reklama w wyszukiwarce staje się coraz potężniejszym narzędziem reklamowym i jest niemal niezbędna, aby firma mogła dobrze funkcjonować. Nie wystarczy jednak posiadanie strony internetowej, należy również sprawić by strona ta była widoczna w wynikach wyszukiwania, a to zrobić można na dwa sposoby: poprzez pozycjonowanie strony lub za pomocą kampanii AdWords.

Pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie jest to proces sztucznego podnoszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania, tak by znalazła się ona w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jest to działanie szczególnie ważne ponieważ jak pokazują badania klienci jeśli poszukują produktów czy usług odwiedzają zazwyczaj pierwsze dziesięć linków, które podaje im wyszukiwarka. Pozycjonowanie polega na wyborze słów kluczowych, czyli najistotniejszych z punktu wiedzenia oferty firmy i sprawienia, że jeśli internauta wpisze w wyszukiwarkę te słowa kluczowe to w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania zobaczy link prowadzący do strony.

Kampania AdWords

Umożliwia również umieszczenie strony w pierwszej odsłonie wyników wyszukiwania, jednak link będzie wówczas oznaczony jako reklama. Kampania AdWords pozwala wyświetlać reklamę jako pierwsze trzy pozycje wyników wyszukiwania, lub jako ostatnie. Pozycję w linkach sponsorowanych należy wygrać w drodze licytacji, ten reklamodawca, który zaoferuje wyższą kwotę za kliknięcie – wygrywa a jego strona pojawia się wśród linków sponsorowanych, oczywiście kampania musi spełniać wszystkie wymagania formalne Google i być skonstruowana według wytycznych.