Firmy, które działają sezonowo takie jak pielęgnacja zieleni czy odśnieżanie dachów oraz producenci i sprzedawcy produktów cieszących się dużym zainteresowaniem w określonych porach roku (np. gadżety walentynkowe, stroiki świąteczne czy znicze) powinni szczególną uwagę zwracać na sposób prowadzenia swoich działań marketingowych i reklamowych. Oto zasady, o których warto pamiętać prowadząc tego typu firmę, aby mieć pewność, że reklama osiągnie jak najlepsze rezultaty.
„Wzmożenie działań reklamowych i marketingowych w okresie bezpośrednio poprzedzającym czas, gdy występuje największe zainteresowanie i zapotrzebowanie na produkty i usługi”
To pierwsza zasada o jakiej warto pamiętać reklamując tego typu towary i usługi. Działania reklamowe należy podejmować bezpośrednio przed czasem, gdy cieszą się one największą popularnością oraz w czasie, gdy są najchętniej kupowane. Prowadzenie reklam stroików świątecznych w lipcu nie ma żądnego sensu, bowiem wówczas ludzie nawet nie myślą o tego typu zakupach, nawet jeśli zobaczą reklamę, to do czasu, gdy będą dokonywali zakupów zdążą już o niej zapomnieć. Dlatego też planując budżety reklamowe w sezonowo działających firmach należy największe środki na reklamę przeznaczyć w okresie, gdy produkty czy usługi cieszą się największym zainteresowaniem.
„AdWords to doskonałe narzędzie dla firm działających sezonowo. W przypadku, gdy firma kładzie duży nacisk na reklamę internetową (co staje się coraz częstszym założeniem, zwłaszcza w kontekście tego, że konsumenci coraz częściej poszukują produktów i informacji o nich właśnie w sieci) powinny szczególną uwagę zwrócić na prowadzenie kampanii Adwords.”
Kampania pozwala na wyświetlenie linku do strony na jednym z pierwszych trzech miejsc lub na trzech ostatnich miejscach wyników wyszukiwania. Kampania produktowa daje także możliwość wyświetlenie zdjęcia produktu razem z ceną i linkiem prowadzącym do strony. Bez długotrwałego pozycjonowania można szybko znaleźć się w TOP10 wyników wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, że budowa kampanii jest czynnością skomplikowaną i chcąc osiągnąć jak najlepsze efekty warto zadbać by prowadziła ją agencja adwords taka jak – brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Należy także pamiętać, że część użytkowników jest świadoma faktu, iż wyniki AdWords to reklama i celowo je pomijają klikając w organiczne wyniki wyszukiwania, dlatego też należy w ciągu roku inwestować w pozycjonowanie strony, aby mieć pewność, że w najważniejszym okresie strona będzie wyświetlała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.