„Towar macany należy do macanta”, czyli jak zachęcić klienta do zakupu

Celem każdego biznesu jest sprzedanie towaru/usługi klientowi. Misją firmy może być sprawienie, aby klient na tym zyskał, a nie stracił (np. nie kupił czegoś niepotrzebnego).

puchar

„Towar macany należy do macanta” to stare powiedzenie, które odnosi się do sytuacji, w której (zwłaszcza w branży spożywczej) gdy ktoś dotknął danego artykułu zobowiązany jest do zakupu owego artykułu (tak, aby inni ludzie nie kupowali towaru gorszej kategorii, z bakteriami innych osób, tak żeby również ten aktualny klient miał pewność, że towar, który kupuje jest towarem najwyższej jakości). Jak przekuć ten slogan w technikę sprzedażową?

Gwarancja najwyższej jakości

Gwarancja najwyższej jakości to jedna z podstawowych zalet wynikających z opisywanej zasady. Warto zadbać o to, aby klient od samego wejścia do naszego sklepu wiedział, że nasze towary są najwyższej jakości, tzn. nawet jeżeli mamy modele do przymierzania, modele do kupienia są nienaruszone przez dziesiątki osób, które były w sklepie przed nami. Możemy więc wywiesić informację o tym, że wszystkie towary znajdujące się na sali są towarami do przymierzania, a towary do kupienia są „zafoliowane” na zapleczu.

Bezpośredni kontakt z towarem

Kiedy klient wchodzi do sklepu możemy zachęcić go do przymierzenia towaru, samodzielnie podać mu ten towar do ręki, tak aby go poczuł.

Możliwość sprawdzenia towaru

Możemy też zachęcić klienta do sprawdzenia naszego towaru, tak aby miał pewność, że jest to ten towar, który mu odpowiada.

Te proste działania mogą pomóc nam zwiększyć zadowolenie klientów i wielkość sprzedaży.